Wednesday, December 23, 2009

ke-jahil-lan

 salam,selamat...24122009.0245am

         pernah jadi pada satu malam tu, dalam pukul 2 pagi, waktu tu aku tengah buat keja,tetiba rasa lapar.pastu buat la roti bakar pakai toaster.makan makan.pastu esoknya,waktu kelas 8 pagi,rasa sakit perut yang lain macam,.bukan nak berak, tp rasa cam salah makan,teringat pulak psl roti yg makan pukul 2am tu. bila kelas abis,balik bilik tengok roti tu,rupa rupa penuh kulat sehh...

 sesi soal-jawab bersama hammadshitload

soalan pembaca: takkan tak nampak kulat waktu nak makan roti tu?
hammadshidloat: waktu tu,roomate aku,Din,tgh tido.so,kondisi lampu sgt minimal & agak gelap baitu

***

          kejahilan dlm english iala ignorance, maksudnya tak kesah atau x peduli pasal benda tertentu.dlm cite aku kt atas,aku x kesah ape yg masuk dlm perut asalkan kenyang,walau bnda basi(??).nasib baik kulat roti je,bkn bnda x halal.

          contoh situasi: aku kt thailand, lapar.makan dkt gerai noodles,tanpa ketahui yg ia dicampur pork/daging babi...terus makan,penuh dgn ke-jahil-lan(ignorance) ntuk tau kandungan noodles tu.
hmm...kena cuci ngn api neraka la aku nnt.harap harap ignorance ni ada tarikh luput mcm roti...

***

5 comments:

~HumairaH~ said...

hehehe.. *gelak guling2*

diyanah said...

apa rse mkan kulat atas roti?

Hammad0 said...

xde rasa pape,agaknya pas kena toast kot...
gelak guling???nnt cite yg lg best.
ok?..ok.

asyachumel said...

hahahahahah gilelah.makan roti bekulat.pastu dah kene toast.memang maveles.wakakakaka

Anonymous said...

bodoh la ko