Friday, December 17, 2010

teringat zaman dulu dulu

salam, selamat.

                beberapa malam lepas aku lepak rumah kakak aku. oya,aku ada sorang anak sedara, balqis(>1 tahun), kiranya anak sedara yang paling muda la, saje je nak bagitau, well well well, aku seorang pak cik. hari tu, lepas makan malam, lepas tengok berita jam 8, lepas drama drama murahan stesen tv tempatan , aku lepak lepak sekejap kat dapur ntuk sembang sembang dengan akak aku. si kecil balqis dah tidor, akak tengah basuh pinggan dan kemas kemas, aku makan pisang dan minum coklat panas, ringan ringan perut sebelum tidur.

                akak criter pasal tempat keje dia yang katanya ada jamuan ringan, aku citer pasal study aku kat utm dan latihan waktu cuti semester. waktu ni aku rasa macam ada skit nostalgia la kot, teringat balik kenangan zaman kecik kecik dulu, kami selalu berebut dan kelahi adik beradik ntuk tengok tv, antara program tv melodi atau rancangan kartun slam dunk. sekarang, kebanyakan topic bual kami lebih banyak mengenai hal hal keluarga/pekerjaan/belajar, macam topik topik perbincangan matang kat tv.

                akak aku memang ada gaya seorang ibu, aku pun lambat laun nanti akan jadik ayah jugak agaknya. teringat waktu darjah 5, hanya pikir tentang main dan tengok kartun dragon ball di tv, kan best kalau aku jadik budak selamanya, x payah pikir belajar & benda benda remeh pasal orang dewasa…


1 comment:

Unknown said...

hehe............smakin lama kiter smakin matang...biler smakin matang,kiter kena jadik exmple plak dkt org2 bwh especially anak2....

yeah.....u'r turn will coming...hehe:)