Saturday, April 9, 2011

review filem Jesse James

salam, selamat.0831pm.9/4/2011

    aku ada tengok filem The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, citer ni mengisahkan pasal penjenayah amerika, Jesse James yang mati dibunuh oleh anak buah dia sendiri, Robert Ford. kalau kat malaysia, ada Nordin Mat Top, di amerika ada Jesse James, tapi diorang ni jenis jahat dia lain lain, tak sama geng. kalau baik baik dia pun lain la kot.

    boleh tahan la citer dia, dalam banyak banyak filem mengenai Jesse James, filem ni paling betul menggambarkan Jesse James, kata kaum kerabat dia la. cerita yang paling gelap aku pernah tengok, terutama babak bila geng Jesse James nak rompak keretapi Blue Cut. musik yang dia pakai memang menggambarkan kesedihan, lepas  aku tengok part rompakan tu,terus aku rasa nak telepon mak, aku tanya kabar.

babak Jesse James berdiri depan keretapi Blue Cut

No comments: