Monday, November 1, 2010

preview filem ‘Howl’


salam,selamat…2.37am.12112010


ni preview tentang filem akan kluar lewat tahun ni, Howl.ceritanya tentang seorang ahli tulis,Allen Ginsberg  yang dah buat satu puisi yang x dapat diterima orang ramai waktu tu, sebab zaman dia keluarkan puisi tu adalah waktu zaman 50s, zaman orang x reti nak mencarut. orang anggap puisi dia ‘obscene’,maksudnya, macam carut/lucah/racist/kasar.kemudian,plot plot berikutnya ialah macam mana puisinya diterima masuk dalam masyarakat.

Sada satu quote yang aku rasa best dari filem tu :

“there’s no beat generation, there’s only a bunch of people trying to get published.” –Allen Ginsberg-

beat generation adalah istilah yang merujuk kepada penulis yang mula jual nama pada 1950s. salah sorang adalah Jack Kerouac. antara penulis yang aku paling kagum. aku belum tangok lagi filem ni, tapi aku rasa ni filem akan kasi penuh citarasa aku.

1 comment:

Aesya Zealous said...

pergh, hebat citarasa kau